[linux] Re: CF kaart met twee partities: 1 /dev entry

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Do Jan 17 21:14:20 CET 2008

On Thu 17 Jan 2008, Daniel von Asmuth wrote:

> Een LUN is een apart apparaat met het zelfde SCSI ID al een ander
> apparaat op dezelfde bus. Een partitie is gewoon een onderverdeling van
> een schijf. Harde schijven hebben doorgaans partities en floppy disks
> niet.

Zo heb ik hier een SCSI CDROM wisselaar, 1 SCSI ID maar 5 LUNs.

Host: scsi4 Channel: 00 Id: 05 Lun: 00
  Vendor: NAKAMICH Model: MJ-5.16S         Rev: 1.02
  Type:   CD-ROM                           ANSI  SCSI revision: 02
Host: scsi4 Channel: 00 Id: 05 Lun: 01
  Vendor: NAKAMICH Model: MJ-5.16S         Rev: 1.02
  Type:   CD-ROM                           ANSI  SCSI revision: 02

Die krijgen elke een eigen /dev/scdX, net alsof het aparte apparaten zijn.

Paul Slootman