[linux] Wanneer nieuw gemaakte partitie onbereikbaar blijft?

Di Jan 22 13:18:58 CET 2008

Heb pas een nieuw partitie aangemaakt, en tot mijn verbazing was die
daarna, na de reboot, niet bereikbaar. Had verwacht de partitie te
kunnen formatteren na te hebben geboot, maar dat bleek niet zo:
# mkreiserfs /dev/sdc16
Failed to open '/dev/sdc16': No such device or address.

Heb daarna wat verder gezocht, en de suggestie gevonden /dev/sdc16 eerst
aan te maken, met mknod:
mknod -m 640 /dev/sdc16 b 8 48
sdc15 had minor 47, 14 had 46, enz.
Daarna nog eens geprobeerd te formateren, maar dat gaf hetzelfde
resultaat als de negen regels hierboven.

Wat had ik nog meer moeten doen om die partitie in beeld te krijgen?
bvd
--
Julien Michielsen
julien_at_michkloo.xs4all.nl