[linux] Re: Wanneer nieuw gemaakte partitie ... correctie

Di Jan 22 13:44:10 CET 2008

Julien Michielsen wrote:
Ik be-eindigde het vorige bericht met

> Daarna nog eens geprobeerd te formateren, maar dat gaf hetzelfde
> resultaat als de negen regels hierboven.

Dat was niet juist!
Eerst stond er
> Failed to open '/dev/sdc16': No such device or address.

maar na de mknod
/dev/sdc16 is entire device, not just one partition!

Een ls -l van /dev/sdc*

brw-r----- 1 root disk 8, 46 Jan 22 12:36 /dev/sdc14
brw-r----- 1 root disk 8, 47 Jan 22 12:36 /dev/sdc15
brw-r----- 1 root root 8, 48 Jan 22 13:17 /dev/sdc16

en de laatste regels van /proc/partitions
   8    45   10201243 sdc13
   8    46   40170501 sdc14
   8    47   10450251 sdc15

Blijkbaar was de mknod die ik had gegeven niet goed:
mknod -m 640 /dev/sdc16 b 8 48

maar ook met mijn neus er bovenop zie ik niet wat er mis aan was. Wat
heb ik fout gedaan?
--
Julien Michielsen
julien_at_michkloo.xs4all.nl