[linux] Ervaring met GnuCash als boekhoudprogramma?

Do Jan 31 13:52:09 CET 2008

Voor de boekhouding van een paar organisaties waarvoor ik penningmeester
overweeg ik Gnucash te gaan gebruiken. Ik vraag me af hoe de rapportage
van gnucash verloopt: met welke gemak je een uitdraai kunt presenteren
van balans, verlies en winst- en individuele grootboekrekekeningen,
en dat graag in een vorm die volledig in het Nederlands is.
Ik betwijfel hier ooit iets gnucash-igs langs te hebben zien komen, en
ook op de nederlandse poot van de gnucash-site (www.gnucash.org/nl)
lijkt niet zoveel te gebeuren. Het enige nederlands dat ik daar vond was
"hoe te helpen", maar dan word je ook weer direct naar engelse pagina's
doorgesluisd,
Mocht je ervaring hebben met gnucash, dan hoor ik het graag. In het
bijzonder hoe de rapportage van gnucash (de uitdraai van de boekhouding)
bevalt, en ook graag hoe het gebruiksgemak van het pakket is (bv. in
vergelijking met Davilex.)
bvd
--
Julien Michielsen