[linux] openoffice en scribus

Chantal Rosmuller info op tmcr.nl
Do Jan 31 11:50:08 CET 2008

Hallo nllgg,

Ik denk niet dat dit de meest geschikte lijst is maar ik ga mijn vraag toch
even hier voorleggen onder het motto "je weet maar nooit"

Wij willen migreren naar Linux en Openoffice maar hebben nog een flinke
hindernis te overwinnen. Wij maken boekjes mbv een MS Word template,
schrijvers, vertalers, layouters, iedereen werkt met dit template. De persoon
die verantwoordelijk is voor de layout heeft sinds kort wat met scribus
gewerkt en het bevalt haar. Helaas is scribus voor de schrijvers te
ingewikkeld.

Helaas is het niet zo dat eerst al het werk in office gebeurt en daarna in het
opmaakprogramma, het kan wat door elkaar lopen chronologisch. Waar we dus
naar op zoek zijn is een koppeling tussen office en het opmaakprogramma. dat
je makkelijk het office document opnieuw kan laden in bv scribus zonder je
opmaak kwijt te zijn.

Heeft iemand idee-en hierover? is dit mogelijk, mbv een sjabloon of XML? Of
iets anders? Als dit opgelost is wordt de Linux migratie een eitje :).

Zie ook http://agromisa.linuxopdedesktop.nl

--
Vriendelijke groet,
Chantal