[linux] een virtual box op het LAN

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Za Jul 5 13:11:09 CEST 2008

Hallo Mailinglist,

Samenvatting: Hoe krijg je een Virtual Box op het echte LAN?

Op een computer met veel CPU rekenkracht en veel geheugen
heb ik verschillen computers ge-simuleert m.b.v. van Qemu en Virtual Box.
Zij zijn onderling verbonden met VDE en TAP devices die gebridged zijn.
Het is een eigen netwerk, een virtueel netwerk, wat toeganglijk is voor
het echte, fysieke, netwerk.

Nu wil ik een Virtual Box guest in het fysieke netwerk hebben.
Ik ga er vanuit dat het kan. (Deze aanname bevestigen of ontkrachten is
reeds een grote hulp voor mij.)
Ik wil het realizeren met een TAP device op de krachtige computer
en in Virtual Box zeggen dat dat TAP device gebruikt moet worden.
(Dat is ook wat ik succesvol gedaan heb in het geheel virtuele netwerk.)
En dan dat TAP device bridgen met eth0.

Als ik eth0 echter toevoeg aan de brigde, ben ik de verbinding kwijt...

Wat is de truuk om het wel voormekaar te krijgen?

Cheers
Geert Stappers
(die nu gaat proberen als het gescript is, dus niet handmatig,
 of het dan wel lukt.)