[linux] Re: een virtual box op het LAN, beschrijving

Kees Theunissen theuniss op rijnh.nl
Za Jul 5 21:24:26 CEST 2008

On Sat, 5 Jul 2008, Geert Stappers wrote:

><niet-technies>
>   De computer waar het op geconfigureerd is,
>   wordt niet altijd als gebruikt als host voor virtual box guest.
>   Aanpassing van de configuratie is dan ook niet gebeurd.
></niet-technies>

Ik kies er voor om de netwerk configuratie van de host permanent
"virtual box ready" te hebben. Dan kan de host gewoon zonder
onderbrekingen doorgaan met wat hij aan het doen is wanneer je een
virtual systeem start.

Die permanent ingeschakelde bridge zal best wel enige overhead
geven bij de afhandeling van netwerkverkeer, maar zolang ik nog
kan downloaden vanaf mijn favoriete mirror met 40 MegaByte of meer
per seconde kan ik prima leven met die overhead.  :-)

Groeten,

Kees.

--
Kees Theunissen
F.O.M.-Instituut voor Plasmafysica Rijnhuizen, Nieuwegein