[linux] Re: CentOS op lichtgewicht servertje

Zo Jul 6 21:59:40 CEST 2008

Aldus schreef Ton Boelens op Sun, Jul 06, 2008 at 09:31:31PM +0200:
> Beste mensen,
> Ik heb wel eens iets gelezen over heel lichte (via-board) pc-tjes met
> nauwelijks bewegende delen waar je dan toch Linux op kan zetten. Heeft
> iemand ook ervaring met CentOS op zo'n doosje?

Mijn servertje draait ook CentOS, maar die is net niet licht genoeg om door
een enkele nerd te worden opgetild. Het loopt met een snelheid van ongeveer
nul millimeter per uur:-]

Een basisinstallatie van Red Hat c.q. CentOS zonder grafische poespas stelt
geen hoge hardwareeisen. Een paar jaar geleden werkte ik nog aan een kastje
met 8 MHz 16-bit 80186 en minder dan 1 MB RAM - te weinig voor Linux.

Met vriendenlijke groet,

Daniel von Asmuth

--
	This algorithm terminates in O(1) time - for large values of 1.