[linux] Re: Asus EEE 901 linux vraag en aanbod in Nederland

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Wo Jul 30 11:38:17 CEST 2008

Op 29-07-2008 om 23:32 schreef Hugo van der Kooij:

> Als ze wel Linux willen leveren is onderhandelen over het keyboard vast
> ook mogelijk.

Dat samen gevat:

Micha: Ik ben wat van plan, je/jullie kunnen mee doen.
Hugo: Doe de inkoop eventueel ergens anders
Paul: Zorg dat het een QWERTY keyboard blijft
Hugo: Voer onderhandeling over het toestenboard

De posting van Micha was mijn inspiratie om te _doen_

Zo juist heb ik de winkel aangeschreven waar ik mijn Asus spul[0]
koop en gevraagd _wanneer_ er de EEEpc 901 met Linux uitgeleverd wordt.
De datum uit hun antwoord zal ik hier ook laten weten.

Verder heb ik er er het volste vertrouwen in dat het ons lukt om
duidelijk te maken dat er in de nederlandse markt wel degelijk
vraag is naar Linux hardware.

Hoe tegen mensen zeggen om iets NIET te doen, bijvoorbeeld in het
buitenland kopen wat je in eigenland wilt hebben of hardware kopen met
een Microsoft licentie die niet gebruikt wordt, vind ik moeilijker.
Het zal waarschijnlijk komen dat vrijheid[1] ook de mogelijkheid biedt
om minder doordachte dingen te doen.

Cheers
Geert Stappers

[0] Zoals http://wiki.openwrt.org/OpenWrtDocs/Hardware/Asus/WL500GPV2
[1] Linux is vrije software, free as in freedom of speech

--
Toerschema
Augustus:  http://OpenCommunityCamp.org