[linux] Re: vreemd schijfgerelateerd probleem

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Wo Jun 18 15:44:09 CEST 2008

Daniel von Asmuth wrote:

> Er is geen proces dat veel CPU tijd gebruikt en toch wordt veel CPU tijd
> verbruikt?? Hoeveel I/O aktiviteit vindt er plaats?

Load is iets anders dan CPU-gebruik.
Zie ook het % in waiting tijd.

> Dat zou het gedrag kunnen verklaren.

Kort na installatie van de doos was het niet zoals het nu is.

> Verdwijnt het probleem als je een lagere versie van de kernel gebruikt?

Heb ik niet zo bij de hand. De doos draait sinds december en ik wil de
zaak ietwat beheerst aanpakken, maar dank voor de suggestie.
Eerst kijken wat ik zonder reboots kan uitvinden.

Udo