[linux] Re: geen netwerk met kernel 2.6.24 op sommige hardware

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Do mei 1 18:58:32 CEST 2008

Op 01-05-2008 om 18:24 schreef Faust Nijhuis:
> [...]
[0]

[1]

> Natuurlijk heb ik alle mogelijke oplossingen uitgeprobeerd.
[2]

> Verder heb ik alle files in /etc/sysconfig/network-scripts/ vergeleken
> (diff) met de backup files.
> Geen enkele file was veranderd.
>
> Naarna heb ik de config opniew gedraaid, helaas zonder resultaat.

Dat kan kloppen met wat ik er van begrijp.

De meeste concreete aanwijziging die WIJ momenteel hebben is

    file exists

en dat het programma 'RTLINKNETnogwat' is dat er over valt.

Vertel in het volgende bericht meer over RTLINKnogwat[3][4]
En let bij het bestuderen van RTLINKnogwat[3] op verwijzigingen naar
'/var/'  of /var/lock/'.

> Faust

Cheers
Geert Stappers

Voetnoten:
[0] ik zag geen oplossing, wel de (fout)melding 'file exists'
[1] daar zie ik niets meer als een aanmoeding om te bewegen,
    maar geen aanwijziging welke kant op te bewegen.
    (kortom: minimale toegevoegde waarde)
    het verzoek is dan ook om concreter te zijn.
[2] 1 oplossing zal genoeg zijn :-)
    Dat er veel mogelijkheden zijn, is prachtig!
    (je zou bijna vergeten dat een computer complexer is dan een hamer)
[3] Ik heb niet de tijd genomen om terug te halen wat de exacte naam van
    het programma is dat "answers: file exists"
[4] Vertellen wat er zo al allemaal misgaat, inclusief een URL,
    voegt niets toe aan dit probleem. (Dus gewoon 1 probleem tegelijk)