[linux] Re: ssh van buiten naar mijn machien

Bart-Jan Vrielink bartjan op vrielink.net
Za mei 3 22:27:02 CEST 2008

Wybo Dekker wrote:
> Ik hang met een xs4all SpeedTouch ADSL-modem aan het internet.
> Mijn adres is 82.95.160.38
> In mijn openSuSE-10.3 firewall staan als services:
> HTTP Server
> Secure Shell Server
> Ik kan met ssh tussen de verschillende machines thuis heen en weer.
> Maar als ik van buiten af met ssh probeer binnen te komen
> (ssh wybo op 82.95.160.38) dan krijg ik geen response, behalve een timeout.
> Wat kan ik doen om toegang te krijgen?
>
> Wat gegevens:
>
> ifconfig:

> [...]

Gezien je publieke IP adres en het IP adres op je machine doet me
vermoeden dat je ADSL modem aan NAT doet. Is dit modem ook afgericht om
inkomende SSH connecties door te sturen naar je machien?