[linux] Re: gelukt: ssh van buiten naar mijn machien

Wybo Dekker wybo op servalys.nl
Zo mei 4 14:16:46 CEST 2008

Daniel von Asmuth wrote:

> Vanaf mijn adres doet een traceroute naar 82.95.160.38 ook niets, dus je
> ADSL modem werkt niet op de standaard manier..... NMAP scan geeft als
> resultaat dat wybo.xs4all.nl alleen poortje 5060 open heeft staan.

1. ik wist niet dat mijn adres aan zo'n sjieke naam verbonden was...
2. die 5060 blijkt de  zg. sip-registrar van het modem te zijn. In de
buurt daarvan zoekend in de help-pages van het modem kwam informatie
tegen die me in de hoek van de Game & Application Sharing deden
rondkijken, waar ik tot nu toe van dacht: daar hoef ik niet te
zoeken..., maar in de lange lijst met games die daar kunnen worden
enabled staan ook: SSH server en HTTP server!! Die aangezet en beide
werken nu.
Allemaal zeer bedankt!
--
Wybo