[linux] Re: Hoe maak ik een rpm die een (config) bestand van een ander package overschrijft?

Di mei 6 13:05:41 CEST 2008

On Tue, May 06, 2008 at 12:05:53PM +0200, bartjan op vrielink.net wrote:
> Hallo,
>
> Ik probeer een rpm package te maken die voor een aantal machines een config
> file van een andere package (/etc/ntp.conf in dit geval) moet overschrijven
> met een lokale configuratie. Wat moet ik in de spec file zetten om dit voor
> elkaar te krijgen?

Ik zou RPM niet adviseren voor configuratie; daar heb je andere
hulpmiddelen voor. (Wij gebruiken Veritas Provisioning Manager - alleen
aan te raden als je zowel teveel geld als vrije tijd hebt).

In RPM SPEC files kun je achter %pre en %post willenkeurige shell
scriptjes zetten.

> Installeren met --nodeps is geen optie.

Installeren met --force is wel een optie??

Met vriendenlijke groet,

Daniel von Asmuth