[linux] netwerk sockets toeganglijk voor users

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Di mei 6 23:07:39 CEST 2008

Hallo,

Om toegang tot files te krijgen weet ik ondertussen raad.
Zo laat ik de file /var/log/syslog van de groep adm
en maak de users die er ook in mogen lezen lid van de groep adm.

Iets dergelijks zoek ik nu voor netwerk sockets.
Momenteel krijg ik 'Operation not permitted' voor een zelf geschreven
netwerk programmatje. Van die foutmelding wil ik graag vanaf, zonder
root te worden.

Onder /dev staan geen sockets, dus "chmod g+w  /dev/socket" gaat niet...

Waar zou ik het verder moeten zoeken?

Cheers
Geert Stappers