[linux] Re: geen netwerk met kernel 2.6.24 op sommige hardware

Faust Nijhuis faust op nijhuisenco.nl
Wo mei 7 19:44:58 CEST 2008

Geert Stappers wrote:
> [...]
>>> BOOTPROTO=dhcp
>>> HWADDR=00:11:09:d7:72:d8
>>> ONBOOT=yes
>>> DHCP_HOSTNAME=saturnus
>>> TYPE=Ethernet
>>> USERCTL=no
>>> PEERDNS=yes
>>> IPV6INIT=no

> Goede vraag!
>
> Zo als ik het zag was eth0 inderdaad niet geconfigureerd.
> Falen van de DHCP server heeft hetzelfde effect.
> Een DHCP server zit tegenwoordig in de "router"[1].
> Dat aparaatje uit en aan zetten zou het probleem op kunnen lossen.
> Controle doe je door ook het Linux systeem[2] te herstarten.
>
> Graag verneem ik hoe het er voorstaat...

De DHCP server zit inderdaad in de router (zyxel prestige 2000) en deze
werkt goed want
met de oude kernel krijg ik wel een IP adress en de draadlose verbinding
naar de andere PC werkt ook goed.

Dus het is duidelijk niet de router maar gerelateerd aan de kernel (tot
nu toe alle 2.6.24 kernels).
Het is voor mij geen groot probleem omdat ik nog steeds kan werken met
de oude kernel.

Ik vraag mij wel af of fedora 9 straks wel goed zal ga werken op mijn
systeem.

Faust