[linux] bios configuratie niet te bereiken

Wybo Dekker wybo op servalys.nl
Zo mei 18 17:01:38 CEST 2008

Heb hier een laptop van een vriendin waarop ik naast winxp opensuse 10.3
wil installeren. Het kan zijn dat het ding op de een of andere manier
beveiligd is, hoewel ik wel de windowspartities heb kunnen verkleinen en
linux heb kunnen installeren. Alleen: na de eerste installatieronde die
zo te zien probleemloos loopt: formatteren, files erop, bootloader
installeren) volgt een reboot die dan linux zou moeten starten, maar ik
krijg steevast: missing operating system. Kijk ik via een
rescue-systeem, dan zie ik met cfdisk keurig een bootable linux partitie.
Ook is het zo dat de dvd niet het eerste bootdevice is, om van de dvd te
booten moet ik tijdens de boot, op tijd, de dvd via een menuutje
selecteren. De bios configuratie kan ik niet bereiken (f1, f2 geprobeerd).
Weet iemand raad?
--
Wybo