[linux] Re: bios configuratie niet te bereiken

Robert Best robert.w.best op gmail.com
Ma mei 19 10:45:40 CEST 2008

2008/5/18 Wybo Dekker <wybo op servalys.nl>:
> Heb hier een laptop van een vriendin waarop ik naast winxp opensuse 10.3
> wil installeren. Het kan zijn dat het ding op de een of andere manier
> beveiligd is, hoewel ik wel de windowspartities heb kunnen verkleinen en
> linux heb kunnen installeren. Alleen: na de eerste installatieronde die
> zo te zien probleemloos loopt: formatteren, files erop, bootloader
> installeren) volgt een reboot die dan linux zou moeten starten, maar ik
> krijg steevast: missing operating system.

Als je na de eerste installatieronde de DVD eruit haalt moet je bij de
herstart een menu zien met keuze uit Win of Linux. Als je dat niet ziet is
de mbr of /boot/grub/menu.lst niet in orde.

Robert