[linux] Re: bios configuratie niet te bereiken

Robert Best robert.w.best op gmail.com
Ma mei 19 16:30:10 CEST 2008

2008/5/19 Wybo Dekker <wybo op servalys.nl>:

> is
>
> die menu.lst stond er en zag er normaal uit, dus zal het mbr zijn.
> Dus de installatie van suse10.3 nog eens gestart, en toen onder
> bootconfiguration gekeken, wat ik tot nu toe nog nooit gedaan had. Daar
> ging de keus tussen booten vanaf
>
> boot partition (de default)
> extended partition
> mbr
> root partition
> custom boot partition

Dat is voor mij ook nieuw. De default is mbr dacht ik.

> nadat ik dat in mbr veranderd had liep het wel goed.

Ik heb ook eens gestoeid met een Toshiba Satellite en 't opgegeven - kapotte
BIOS vermoedelijk. Mooi dat 't jou wel gelukt is.

> heeft windows misschien de bios zo ingesteld dat alleen booten vanaf mbr
> mogelijk is?

Ik meen dat de BIOS altijd de besturing overgeeft aan de mbr die het dan
weer doorgeeft aan Linux of Windows.

Robert