[linux] Re: vmware workstation onder debian

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Do mei 22 21:27:21 CEST 2008

Op 22-05-2008 om 20:06 schreef Folkert van Heusden:
> Iemand al vmware workstation aan de gang onder Debian?

Er zijn ook vrije emulatoren.
Ik lees van goede verhalen over virtual box
en zelf ben ik een tevreden qemu gebruiker.

> E.e.a. heeft kernel modules nodig die gecompilered moeten worden.
> Daarvoor heeft 't de include-files van de kernel nodig met daarbij
> '../linux/config.h' maar die zit nergens in debian. Althans, daar lijkt
> 't op.
> Weet iemand raad?

Voor zulke vragen, dus je weet wel de bestandsnaam maar weet niet welk
package daar voor ge-installeerd moet worden, is er in Debian en zijn
afgeleiden, "apt-file"

Voorbeeld
| $ apt-file search linux/config.h
| libuclibc-dev: /usr/powerpc-uclibc-linux/include/linux/config.h
| ruby1.8-dev: /usr/lib/ruby/1.8/powerpc-linux/config.h
| $ apt-file search bin/apt-file
| apt-file: /usr/bin/apt-file

Daar staat dat linux/config in de packages libuclibc-dev en ruby1.8-dev
zit en dat de apt-file executable in het package apt-file zit.

Cheers
Geert Stappers
--
Zaterdag 7 juni is er weer een landelijke NLLGG bijeenkomst
Ik ben daar 's middags ook, je herkent mij aan een Debian T-shirt