[linux] gnuplot vraag

Hans Paijmans j.j.paijmans op uvt.nl
Ma mei 26 19:58:00 CEST 2008

Heren...

Ik heb een dataset van drie kolommen, x, y, z, waarbij
x en y de coordinaten van een plaats in Nederland zijn,
en z een integer die aangeeft hoe vaak de plaats in een tekst
wordt genoemd.

Nu wil ik graag het volgende in gnuplot verwezenlijken
als jpg: een kaart van Nederland, met per plaats een kolom,
waarvan  de hoogte aangeeft hoevaak de plaats is genoemd.

Dat zijn twee problemen: ten eerste weet ik niet hoe
je een 3D grafiek maakt met de kolommen, en ten tweede
weet ik niet hoe je een kaart van Nederland daaronder schuift...

Iemand die me wil helpen?

Paai

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI                013-4662693