[linux] Re: RALINK wifi driver

Hans Paijmans j.j.paijmans op uvt.nl
Do Nov 6 07:18:46 CET 2008

Geert Stappers wrote:
> Op 04-11-2008 om 08:43 schreef Hans Paijmans:
> KNIP
>
> http://www.ralinktech.com/ralink/Home/Support/Linux.html
>
> Verdere uitleg staat op http://docs.jaspervries.nl/smart-questions/

Jaaa...

Mijn post was in eerste instantie bedoeld als een kort verslag van een
nieuwe distro. Je link naar smart-questions schiet me een beetje in het
verkeerde keelsgat.

Weet je: ik gebruik Linux vanaf 1992 en sinds die tijd heb ik talloze
uren besteed aan het compileren van kernels en drivers en het uitpluizen
van documentatie. En nu, vijftien jaar later is het eigenlijk nog steeds
hetzelfde: welke hardware je ook hebt, en welke distributie je ook
installeert, altijd is er wel iets wat niet werkt en wat niet eenvoudig
is op te lossen. Mijn treo 650 syncen met bluetooth bijvoorbeeld heb ik
al een jaar geleden opgegeven. Ralink drivers heb ik ook al diverse
keren gecompileerd voor een paar usb dongels die ik hier heb liggen, en
soms werkt dat dan wel en soms werkt het ook niet. De leeftijd dat ik
dat leuk vond ligt alweer een paar jaar achter me: het is allemaal
detail-kennis waar je niets aan hebt, tenzij je zen-boeddhist bent.

Windows wil ik uit principieele redenen niet gebruiken (behalve voor
spelletjes) en ik heb Unix ook gewoon voor mijn werk nodig. Soms mijmer
ik wel eens over een Apple, maar dat is me toch te duur. Dus moet ik er
maar mee leven dat sommige dingen niet werken, tenzij ik er uren in ga
steken zonder dat het resultaat gewaarborgd is.

En af en toe wat mopperen op bijvoorbeeld dit forum, in de hoop dat
iemand anders eenzelfde laptop heeft en een snelle oplossing kan aandragen.

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI                013-4662693