[linux] backslashes in directorynamen

joop gerritse jjge op xs4all.nl
Do Nov 6 07:51:20 CET 2008

Hallo, *

Ik ben momenteel bezig AdLib te installeren onder Wine (voor degenen die dit
niet weten: AdLib is een databasepakket dat alleen draait onder Win XP, en er
zijn geen plannen voor een port).

Aan de database kan ik niets veranderen, want er draaien ook Windows
werkstations op. Maar alle files zitten op een Linux server en worden via
Samba benaderd.

Onder Wine kun je de drive letters gewoon als symbolische links invoeren, en
dan kun je de files gewoon via NFS mounten. Gaat goed, allemaal. Maar dan
blijkt het dat er in de database ook verwijzingen zitten naar een pad, en
daar zitten natuurlijk backslashes in, en op dat moment kan hij de files dus
niet meer vinden...

Ik kan natuurlijk altijd een Samba share mounten met smbmount, maar ik vind
dat niet fraai. Je hebt dan (in Wine) geconverteerd naar Linux, je benadert
data op een Linuxserver, en dan moet je toch nog terug naar dat krakkemikkige
SMB protocol?

Alleen wil de echte creatieve oplossing nog niet komen-- heeft iemand hier een
suggestie?

--
J.J. Gerritse
Mühlenstraße 11