[linux] Re: cflag has changed...???

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Do Nov 6 14:58:34 CET 2008

Op 06-11-2008 om 13:53 schreef Hans Paijmans:
> Zuchtend weer eens begonnen die &^%( ralink module te compileren. Twee
> zelfs. De een, van de ralink website beweert bij hoog en bij laag dat ik
> de header files niet heb ge"installeerd, hoewel ik dat wel heb gedaan.
> Meerdere keren zelfs, met apt-get.
>
> En de alternatieve module van codemonkey begint te schuimbekken over
> CFLAGS en dat ik de EXTRA-CFLAGS moet fixen. Google geeft geen zinnige
> oplossing.
>
> En zo blijf ik maar in een kringetje draaien.

In de gaten hebben dat men "vastzit" in een situatie,
is ook al wat waard.

Hoe dan uit de lus te komen, is de volgende uitdaging.

[1]

Op http://catb.org/~esr/faqs/smart-questions.html is tussen de regels
door te lezen dat je vlegels, die niet de moeite nemen hun vraag
fatsoenlijk te formuleren, gewoon moet negeren.
Nu ben ik van mening dat op die manier dat type mensen het nooit leert.

Tips voor hoe wel verstandige vragen te krijgen
mag ik dan ook graag horen.

Ik heb niet altijd tijd en zin om vragen te gaan stellen zoals:

 Wil je wat meer vertellen over jouw Linux versie?
 Wat is de hardware waar jij het voor hebt?
 Hoe heet het package wat jij met apt-get ge-installeerd hebt?
 Wat is eigenlijk de foutmelding die jij krijgt?

Om er achter te komen
of ik het de moeite waard vind om mij er in te verdiepen.

Cheers
Geert Stappers

Voetnoot:
[1] Het patroon wat doorbroken zou moeten worden
    zijn posting die schreeuwen
         "En nu is mijn probleem _jullie_ probleem!"

    En mogelijke uitweg is uitleggen dat wij inderdaad
    gesamenlijke belangen _kunnen_ hebben en
    dat we vooral onze eigen prioriteit hebben.