[linux] Re: Hoe koppel je onder Linux virtuele aan feitelijke bestandsnamen?

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Do Nov 6 15:56:34 CET 2008

On do, 2008-11-06 at 15:25 +0100, Julien Michielsen wrote:
> ..[]

> Dank je, hiermee is al veel beantwoord, in ieder geval betreffende
> standaard in en standaard out. Ik stelde de vraag nogal ruim en weinig
> terzake om me te orienteren voor ik een vraag aan het CPB stel, en ik me
> erover gerust over wilde stellen dat ik geen onmogelijke zaak zou begin-
> nen.  Maar toch . . . : je schreef dat je voor bestanden kunt refereren
> aan de file naam. Maar dan moet je de source code veranderen wanneer je
> de bestandsnaam verandert. En op de mainframes waarop ik heb gewerkt
> [...]

Ik heb hier totaal geen ervaring mee, maar is het niet op te lossen door
het programma een configuratiebestand (/etc/prog.conf
of /home/user/.prog.conf) te laten inlezen waarin simin en simsol door
de gebruiker worden gekoppeld aan de werkelijke namen?

--
Aart