[linux] Re: Hoe koppel je onder Linux virtuele aan feitelijke bestandsnamen?

Do Nov 6 16:39:30 CET 2008

Geert Stappers wrote:

> Eerder was er spraken van een bash shell script en  VOORSPELOCL
>

> Het een niet getest versie van voorspel
> #!/bin/bash
> # voorspel
> #  ook spannend, maar is het toch niet helemaal
> #
> IN=$1
> OUT=$2
> echo nieuwe kop | cat - $IN > $OUT
> # laatste regel van dit script
>
> Bij aanroep geef je twee parameters mee.
> De "in file" en de "uit file"
>

> Mocht je dat niet vanaf de command line willen doen.
> Dan kan het ook met twee files.

> [...]

Of het een oplossing wordt voor een probleem dat ik nog niet ken weet ik
nog niet. Ik ga eerst kijken of en hoe ik de boel op een XP doos aan het
draaien krijg, en met die kennis ga ik dan proberen de zaak onder Wine
te zetten.

En jouw slotvraag, of een mainframe mogelijk toch nog meer karakter
eigenschappen heeft: mainframe of Linux PC, het zijn toch allemaal
rekendozen? En ze hebben allemaal de zelfde zweep en zekerheid van de
logica: geef je goede input aan een consistent systeem dan komt er ook
iets goeds uit.
Je hoort nog van me wanneer ik verdere stappen genomen heb.
--
Julien Michielsen
julien_at_michkloo.xs4all.nl