[linux] Re: cflag has changed...???

Hans Paijmans j.j.paijmans op uvt.nl
Do Nov 6 17:11:09 CET 2008

Guus Snijders wrote:
> Op 6 november 2008 15:50 heeft Aart Koelewijn <aart op mtack.xs4all.nl>
> het volgende geschreven:
> [...]
>
> Je bent me net voor ;).
> Ik heb de "configure" file van die driver eens doorgekeken (ik heb de
> versie van RaLink gebruikt,
> http://www.ralinktech.com/ralink/Home/Support/Linux.html).
>
> Daarin staat idd een regel:
> LINUX_SRC=/usr/src/linux-$CUR_RELEASE
>
> Gaat het compileren wel goed als je een symlink maakt van
> /usr/src/linux-headers-{kernel-versie} naar
> /usr/src/linux-{kernel-versie} ?

Aja - ik had /wel/ een symlink van usr/src/linux-headers-{kernel-versie}
naar /usr/src/linux gemaakt (doe ik altijd), maar dit is zo'n gotcha.
Helaas, terug naar af. De module compileert, maar heeft dezelfde problemen.

Om te beginnen: de netwerkmanager van Kubuntu schrijft zijn data negen
van de tien gevallen niet weg: ik kan essid en key invullen zoveel ik
wil, en op 'apply' duwen, maar als ik dan met iwconfig kijk, is er niets
gebeurd. Dat vind ik absurd.

Dan vul ik die data met de hand in.

  sudo iwconfig ra0 essid "paai"
  sudo iwconfig ra0 key xxxxxxxx

en dan

  dhclient ra0

Als het een beetje wil zie ik dan met ifconfig een acceptabel IP-nummer.

Vooruit,

  route add default gw 192.168.1.1

Maar dan

  ping 192.168.1.1

Nada. Tenzij Onze Lieve heer of de Duivel himself opeens een verbinding
geven voor tien minuten of tien uur.

Dat is het hele punt: heel soms gebeurt er iets. En in Kubuntu 8.10 gaat
het (tot nog toe) altijd goed, dus daar schijnen ze iets verbeterd te
hebben. Waar? In de kernel? In de module? Geen flauw idee.

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI                013-4662693