[linux] Re: cflag has changed...???

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Do Nov 6 18:45:04 CET 2008

On do, 2008-11-06 at 17:11 +0100, Hans Paijmans wrote:

> Aja - ik had /wel/ een symlink van usr/src/linux-headers-{kernel-versie}
> naar /usr/src/linux gemaakt (doe ik altijd), maar dit is zo'n gotcha.
> Helaas, terug naar af. De module compileert, maar heeft dezelfde problemen.
>
> Om te beginnen: de netwerkmanager van Kubuntu schrijft zijn data negen
> van de tien gevallen niet weg: ik kan essid en key invullen zoveel ik
> wil, en op 'apply' duwen, maar als ik dan met iwconfig kijk, is er niets
> gebeurd. Dat vind ik absurd.

Ik gebruik zelf Ubuntu, maar die schijnt een andere networkmanager te
hebben als Kubuntu. De networkmanager van Ubuntu 7.10 gaf bij mij ook
problemen, die van 8.04 doet het bij mij meestal goed, maar ik heb wel
gelezen dat anderen er problemen mee hadden (met nog al eens het advies
de networkmanager van Kubuntu te gebruiken). Bij 8.10 zouden de
problemen zijn opgelost, maar ik gebruik zelf nog 8.04.1, heb dus geen
ervaring. Ik heb sowieso wat problemen met die grafische schillen om
schillen om de feitelijke programma's die steeds meer gebruikt worden,
ze maken het zogenaamd makkelijker maar maken het ook steeds moeilijker
de doorgronden wat er fout gaat als het niet goed gaat.

Je zou eens in de (K)ubuntu mailinglists en archieven kunnen duiken om
te kijken of het probleem daar vermeld wordt met wellicht een oplossing.

--
Aart