[linux] Re: Call tracking systeem

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Zo Nov 16 19:01:43 CET 2008


Jurgen,

Jurgen Goedbloed schreef:
> Peter Vollebregt schreef:
>   
>> Hoi,
>>
>> Op mijn werk heb ik grote behoefte aan een systeem voor een service desk
>> waarmee je inkomende calls kan loggen, een status en een vervolg geven,
>> en na oplossing afsluiten. Na floop moet je dan bijvoorbeeld per soort
>> probleem en eventueel per gebruiker kunnen rapporteren hoe lang het
>> (gemiddeld) geduurd heeft.
>>     
>
> Zoek eens op sourceforge (www.sf.net) naar de termen helpdesk of ticket 
> of issue tracker. Er is software speciaal voor helpdesks (zoals OTRS), 
> maar soms worden ook bugtracking tools (mantis, jira) 'omgebouwd' tot 
> helpdesk systeem.
>
> Ik ben op mijn bedrijf bezig met een project om onze bestaande helpdesk 
> tool (of meer: IT Servicemanagement tool) te vervangen.
>
>   
OTRS ziet er aardig uit en kan genoeg (denk ik). Het lastigste pint is
denkelijk om 'weer' een applicatie naar binnen te slepen. En ik kan niet
zien of de rapportage afdoende is. Het gaat hier om een echte servicedesk.

Als ik nadere advizen nodig hen kom ik wel weer terug.

> Gegroet,
> Jurgen.
>
>   
Dank,
Peter



More information about the Linux mailing list