[linux] Re: Call tracking systeem

Jurgen Goedbloed jurgen op albatros.xs4all.nl
Zo Nov 16 13:47:43 CET 2008


Peter Vollebregt schreef:
> Hoi,
> 
> Op mijn werk heb ik grote behoefte aan een systeem voor een service desk
> waarmee je inkomende calls kan loggen, een status en een vervolg geven,
> en na oplossing afsluiten. Na floop moet je dan bijvoorbeeld per soort
> probleem en eventueel per gebruiker kunnen rapporteren hoe lang het
> (gemiddeld) geduurd heeft.

Zoek eens op sourceforge (www.sf.net) naar de termen helpdesk of ticket 
of issue tracker. Er is software speciaal voor helpdesks (zoals OTRS), 
maar soms worden ook bugtracking tools (mantis, jira) 'omgebouwd' tot 
helpdesk systeem.

Ik ben op mijn bedrijf bezig met een project om onze bestaande helpdesk 
tool (of meer: IT Servicemanagement tool) te vervangen.

Gegroet,
Jurgen.



More information about the Linux mailing list