[linux] power management op phenom: 100mhzsteps

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Zo Nov 23 14:21:15 CET 2008

Dag,

De /proc/cpuinfo van mijn Phenom processors meldt o.a.:
power management: ts ttp tm stc 100mhzsteps hwpstate

Echter:
# cat /sys/devices/system/cpu/cpu*/cpufreq/scaling_available_frequencies
2200000 1100000
2200000 1100000
2200000 1100000
2200000 1100000

Dus er kan volgens linux op het eerste gezicht maar van 1.1 naar 2.2 GHz
geschakeld worden terwijl /proc/cpuinfo iets vermeldt over 100mhzsteps.

Met `cpuspeed` kan ik alleen (probleemloos) de eerder genoemde 1.1 en
2.2 GHz inschakelen.
Weet iemand hier hoe ik die 100mhzsteps kan gebruiken?

Groeten,
Udo