[linux] IP tunnelen?

Mark mark op voidzero.net
Zo Nov 23 19:59:49 CET 2008

Hi guys,

Ik heb een colo met een aantal ipadressen. Een van die IP's wil ik aan een
thuisbox geven die aan mijn LAN hangt. Het gaat om IPv4.

Ik denk dat ik GRE moet gebruiken, maar ik begrijp niet precies hoe ik een
public IP kan tunnelen. In het verre verleden heb ik een keer van een vriend
een /29 tunneltje gekregen, maar die heb ik niet meer. Nu gaat het om 1 IP
zodat een van m'n LAN-boxes thuis ook een public IP kan krijgen.

De colo hangt direct aan internet. De fritzbox thuis kan GRE forwarden, die
doet dat ook naar m'n Linuxrouter, en die moet het doorsturen naar de
LAN-client.

Hoe krijg ik dit werkend?

Thanks,
-Mark