[linux] Re: IP tunnelen?

Fred Mobach fred op mobach.nl
Zo Nov 23 21:06:48 CET 2008

On Sunday 23 November 2008 19:59, Mark wrote:

> Ik heb een colo met een aantal ipadressen. Een van die IP's wil ik
> aan een thuisbox geven die aan mijn LAN hangt. Het gaat om IPv4.
>
> Ik denk dat ik GRE moet gebruiken, maar ik begrijp niet precies hoe
> ik een public IP kan tunnelen.

Ik zou geen GRE kiezen omdat is niet veel positiefs hoor over de
stabiliteit ervan. En met IP sec is het eigenlijk heel simpel :

<PUB IP adres> -- remote gateway -- local gateway -- <local subnet>

en dan op die remote gateway een POSTROUTING met iptables van dat
publieke IP adres naar een gekozen adres binnen het local subnet.
--
Fred Mobach - fred op mobach.nl - postmaster op mobach.nl
website : http://fred.mobach.nl