[linux] Re: Vrijwillige sysadmin gezocht

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Za Nov 29 14:01:33 CET 2008

Samenvatting: Het is aan ons zelf om onze cultuur uit te dragen.

Op 20081129 om 12:11 schreef Hugo van der Kooij:

> Dat blijkt in ieder geval uit het stelen van de thread. Zie ook:
> http://www.zdnetasia.com/techguide/opensource/0,39044899,62046361,00.htm

Waar dus onder andere dit punt staat:

* Do not hijack threads. If a thread spawns a new topic for you,
  post that new topic in your own thread.
  Never steal someone else's thread from them.

En daar ben ik het helemaal mee eens.

> Het zorgt er in ieder geval voor dat je bericht beter verstopt blijft.
>
> Ik vermoed dat het gebruik van een minder valide email client (Outlook)
> hier (ook) aan heeft bijgedragen.

Goed om Foutlook bij zijn echte naam te noemen,
maar deze keer is het standaard E-mail programma
van de operatings systems met de slechte prijs/kwaliteit verhouding,
niet de oorzaak van het probleem. ( Vervangen van Outlook
door een andere E-mail client lost het probleem niet op.)

Zo lang er onbekendheid over  de E-mail headers 'Message-ID' en
'In-Reply-to' is, zullen er mensen zijn die op de "Beantwoord" knop drukken,
'Subject' overschrijven,  oude bericht inhoud weggooien en geloven[1]
dat ze iets nieuws begonnen zijn (en daarmee de verhaallijn[2] stelen).

Er zal uitgelegd moeten dat "Nieuw bericht" ook echt een nieuw bericht is
en dat bij "Beantwoord" het 'Message-ID' van het oorspronkelijke bericht
overgenomen wordt in de 'In-Reply-to' header van de  reply.

E-mail programmas die "thread support"  hebben, kunnen daar bij helpen.

Cheers
Geert Stappers

[1] Het is weer Sinterklaastijd.
[2] 'thread' _niet_ letterlijk vertalen naar "draad"
- --
If you pay peanuts, you get monkeys.