[linux] Re: Wanadoo ADSL informatie

Jan Gnodde info op gnodde.com
Zo Okt 5 00:02:47 CEST 2008

Op Saturday 04 October 2008 23:38:34 schreef Geert Stappers:
> Nu heb ik het vermoeden dat de speedtouch dwars ligt.
Is die goed geconfigureerd (bv. in- en uitgang op verschillende
netwerkadressen)?

> Maar dat zou betekenen dat Wanadoo klachten, of op zijn minst telefoontjes,
> krijgt van iedereen die een router plaats achter hun modem.
En dat zijn (bijna) alle gezinnen met kinderen op het voortgezet onderwijs...

> Zou een Wanadoo speedtouch aan andere zaken kunnen zien dat het niet
> meer de computer is die het eerst was?
Ja, natuurlijk. Ze kunnen, als ze dat zouden willen, het mac-adres uit de
IP-pakketjes filteren. Maar dat zal ze, behalve wellicht voor de
statistieken, weinig interesseren.

Jan