[linux] Re: Wanadoo ADSL informatie

Zo Okt 5 09:54:36 CEST 2008

On Sun, Oct 05, 2008 at 12:02:47AM +0200, Jan Gnodde wrote:
> Is die goed geconfigureerd (bv. in- en uitgang op verschillende
> netwerkadressen)?

> En dat zijn (bijna) alle gezinnen met kinderen op het voortgezet onderwijs...

> Ja, natuurlijk. Ze kunnen, als ze dat zouden willen, het mac-adres uit de
> IP-pakketjes filteren. Maar dat zal ze, behalve wellicht voor de
> statistieken, weinig interesseren.

Ik dacht dat IP pakketten alleen IP adressen bevatten (anders dan
Ethernet frames die IP pakketten bevatten). D.w.z. dat een router MAC
adressen niet doorgeeft, dus dan zou hooguit je Speedtouch kunnen
besluiten bepaalde MAC adressen niet te routeren, maar dat maakt ook een
vreemde indruk.

Suc6,

Daniel

--
				POPPER
Any theory too inconsistent with the facts is bound to be replaced when a more