[linux] Re: minimale configuratie om mail te sturen

Zo Okt 12 20:16:47 CEST 2008

On Sun, Oct 12, 2008 at 03:18:06PM +0200, Hans van der Made wrote:

> Er zijn stand-alone SMTP-clients, die niets anders doen dan het bericht
> dat je via standard input of een bestand aanbiedt te versturen naar een
> SMTP-server. msmtp[1] is een mooi voorbeeld waar een Ubuntu-package van
> bestaat.
>
> Het nadeel van deze benadering is dat je afhankelijk bent van de
> beschikbaarheid van netwerk en SMTP-server. Vandaar dat de meeste mensen
> toch mailserversoftware configureren, die dan alleen op localhost
> luistert en daarmee altijd beschikbaar is voor lokale clients. Die
> [...]

Zelfs weinig configuratie is al veel.... Mijn laptopje krijgt per DHCP
een IP adres, default gateway en hostname toebedeeld, afhankelijk van
in welk netwerk het zich toevallig bevindt. Hoe zou DHCP de mail hub
automagisch kunnen configureren?

Bij voorbaat dank,

Daniel von Asmuth

--
				POPPER
Any theory too inconsistent with the facts is bound to be replaced when a more