[linux] Re: vertragingen in internetperformance

Bas Grolleman bgrolleman op emendo-it.nl
Zo Okt 19 06:59:37 CEST 2008

Zeg, roaming is een hoop, maar verre van "nutteloos".
Roaming houd in dat NetworkManager probeerd om de meest zinnige netwerk
verbinding op te zetten. (Kabel -> Wifi -> UMTS)  en dat vind ik dus zalig,
als ik thuis in m'n docking station zit, pakt ie de kabel, zodra ik hem
eruit haal pakt ie wifi, valt mijn wifi weg dan zoekt hij automatisch naar
m'n andere wifi station, of de buurman, want die staat ook ingesteld en
anders (mits ik m'n KPN UMTS erin heb zitten) gaat ie over op UMTS.

Ubuntu doet z'n best om mensen die geen verstand hebben van netwerken te
helpen, dat dat niet altijd lukt is natuurlijk logisch, maar we weten
allemaal dat je zelden wat hoort als het vlekkenloos werkt.

Toegegeven, automatisch is niet altijd handig, hij pakte soms m'n buurman
als ik dat niet wou, maar met Intrepid kan je nu aangeven welke netwerken je
wel en niet automatisch wilt hebben.

0