[linux] Re: vertragingen in internetperformance

Chantal 4linux op xs4all.nl
Ma Okt 20 19:26:21 CEST 2008

dick kampman wrote:

> Ik had (onder Ubuntu althans) de netwerkconfiguratie in een "roaming"-stand
> staan (roaming=ronddodlen, surfen nam ik aan; ik ging er van uit dat dat wel
> een juiste configuratie was), maar het moest een "dhcp"-configuratie zijn.
> Kortom ik ben weer even van de straat gehouden. Bedankt voor alle bijdragen!

Ik had onder Fedora hetzelfde probleem. Ik had de DHCP op volledig
automatisch ingesteld (of eigenlijk laten staan sinds het de standaard
instelling van de installatie is en het onduidelijk is wat nu precies
bedoeld wordt met "automatisch"). Daardoor zette hij telkens het
ip-adres van mijn internet router op de eerste plaats bij de DNS-servers
en ik heb geen DNS op mijn router, dus bleef hij zoeken. Daarna ging hij
pas bij de XS4ALL DNS-servers te rade. Ik kwam er toevallig achter puur
door allerlei instellingen uit te proberen en nog eens extra goed het
scherm te lezen.

Het is dus een onvolkomenheid / onduidelijkheid in de installatie in
Ubuntu en Fedora, want dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt en ik
installeer al linux sinds RedHat 6 of 7.

Chantal