[linux] Re: Stichting oprichten

Hans van der Made nllgg op ukemi.com
Vr Okt 24 12:02:03 CEST 2008

Paul Slootman wrote:

> I beg to differ...

Het lijkt er inderdaad op dat niet de grootte van de dataset relevant
is, maar het aantal bestanden. Mooie setup, zo te zien!

> We hebben op het werk 2 systemen met 24 SATA disken, eentje per gebouw,
> die de backups bevatten van de servers in het andere gebouw.

Goed te horen dat het wel kan, kennelijk, met de juiste wrapper. csync2
en dirvish ga ik zeker even naar kijken, hoewel ik eerst nog wat met
block-level replicatie wil spelen om te zien of dat niet veel harder gaat.

> Een enkele systeem bevat vele miljoenen jpg's, die wordt op een wat
> andere manier gebackupt (trefwoord csync2).

Wij zitten met enkele miljoenen mailtjes, vergelijkbaar wellicht.

Groet,

Hans