[linux] Re: cursussen van de NLLGG (web-sites opzetten)

Hans van der Made nllgg op ukemi.com
Za Sep 13 21:00:14 CEST 2008

> Zou je eens willen beginnen met te definieren wat je bedoeld met het
> opzetten van een website.

Een goede vraag, Julien? Websites hebben strikt genomen weinig met Linux
  te maken natuurlijk... :-)

> Voor mij is het opzetten van een website apache installeren en eventueel
> php er bij doen. Daarna is het domweg een zaak van ontwerp maken en zo
> en op internet breek je werkelijk je benen over sites die dat al
> helemaal uitkauwen. Dus wat denk je toe te kunnen voegen aan door hier
> site 10001 aan toe te voegen?

Veel mensen vinden het prettig om persoonlijk uitleg te krijgen, in hun
eigen taal, juist omdat er zoveel verschillende handleidingen en
websites zijn. Je kan je afvragen of een initiatief als dit persé nodig
is, maar interessanter is de vraag of er behoefte aan bestaat. Als
Julien voldoende klantjes weet moet hij lekker zijn gang gaan wat mij
betreft. Ik ben te druk (en eerlijk gezegd onvoldoende gemotiveerd) om
hem hierbij te helpen, maar ben tegelijkertijd de laatste om hem te
ontmoedigen.

Groet,

Hans