[linux] Re: nokia n900

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Do Dec 17 16:15:20 CET 2009

On Thu 17 Dec 2009, paai wrote:

> Het schijnt overigens dat die micro-usb connector erg gammel is!
> Oppassen dus.

Ja, die indruk had ik ook al. Toch wordt die wel in een hoop telefoons
toegepast, dus zo heel erg kwestbaar zal het wel niet zijn.
Zo'n ouderwets powerplugje komt wel veel betrouwbaarder over.

> Hoe bedoel je? Syncen van Google gaat met Mail for Exchange...

Tja, ik log gewoon in met een ssh verbinding en lees m'n mail gewoon
met mutt :-)  Zal wel ouderwets zijn maar voorlopig zie ik nog geen
voordelen aan andere manieren van mail lezen.

> Wat is HSDPA?

Dan geeft de N900 "3.5" aan. Is dus wat meer dan UMTS (tot 6,nogwat Mb/s
dacht ik zelfs).

Is wel een heel stuk eenvoudiger te implementeren dan een xenon
flitser. En voor echte flits werk moet je ook een echte camera
gebruiken. Wel merk ik dat het wit balans niet altijd even goed werkt
als die led verlichting actief is.

> Maar je kunt wel een applicatie installeren die er een zaklantaarn van
> maakt :-)

Die zocht ik nog, had die functie ook op m'n vorige GSM, SonyEricsson K750i.
Ik gebruikte dat "zaklampje" vaker dan de camera :-) Makkelijk als je
achter een PC zit te prutsen onder een donkere tafel...
Waar is die te vinden?

Paul