[linux] Re: nokia n900

paai j.j.paijmans op uvt.nl
Do Dec 17 15:51:23 CET 2009

Mendel Mobach wrote:

> Ik zit vaak genoeg op kantoor, en de laad mogelijkheden zijn ruim voldoende:
> USB, oude nokia connector, nieuwe nokia connector,...

Het schijnt overigens dat die micro-usb connector erg gammel is!
Oppassen dus.

> Gelukkig kun je ook syncen met 'exchange' aka zarafa bijvoorbeeld. Overmorgen eens installeren op een VM om te testen.

Hoe bedoel je? Syncen van Google gaat met Mail for Exchange...

> Ik hou niet zo van 'cloud'. En ik heb helaas meer users die in mijn agenda willen kunnen neuzen met hun eigen software zoals Kontact ofzoiets.

OK, maar wat is er voor alternatief?

> Via HSDPA werkt het ook lekker :-) ssh server en client installeren en klaar.

Wat is HSDPA?

> Wat ik ook erg fijn vind:
> - jabber intergratie
> - de AF van de camera, die het best wel goed doet.
> - intergratie van SMS en jabber etc....
>
> Niet zo fijn:
> - de flitser (wat een nep ding)

Maar je kunt wel een applicatie installeren die er een zaklantaarn van
maakt :-)

Paai

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI       013-4662693