[linux] Re: reverse lookups werken niet goed

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Vr Dec 25 11:18:15 CET 2009

On 12/25/2009 10:29 AM, Udo van den Heuvel wrote:
> Op deze kerstdag heb ik een probleempje gevonden met reverse lookups bij
> m'n caching dns.
> De lokale zones doen het prima, ook reverse.
> De named.ca wordt zo te zien goed gebruikt voor de forward lookups.
> Maar als ik b.v. www.yahoo.com ping wordt het IP van de server wel snel
> gevonden maar duurt het ~15 seconden todat de ping replies (als
> IP-nummer, geen naam) getoond gaan worden.
> Lokaal laat ping wel een naam zien en komen de replies sneller.
>
> Als ik nslookup start en naar b.v. 194.109.6.66 laat zoeken komt er:
> [...]

Als ik de debugging aanzet wordt er een named.run file gemaakt waarin ik
zaken vind als:

25-Dec-2009 10:59:08.583 validating @0xb5897f58: 194.in-addr.arpa
DNSKEY: starting
25-Dec-2009 10:59:08.583 validating @0xb5897f58: 194.in-addr.arpa
DNSKEY: attempting positive respon
se validation
25-Dec-2009 10:59:08.583 validating @0xb5897f58: 194.in-addr.arpa
DNSKEY: unable to find a DNSKEY wh
ich verifies the DNSKEY RRset and also matches one of specified
trusted-keys for '194.in-addr.arpa'
25-Dec-2009 10:59:08.583 fctx 0xb53af268(194.in-addr.arpa/DNSKEY'):
received validation completion event

Is dit relevant voor mijn probleempje?
Immers forward lookups werken wel...

Groeten,