[linux] Re: Niet in staat nieuw gecompileerde kernel op te starten

Za Dec 26 16:44:00 CET 2009

On Thu, Dec 24, 2009 at 02:48:18PM +0100, Udo van den Heuvel wrote:

> De betreffende module kun je ook _in_ de kernel bakken (dan is het geen
> module meer).

Als de Linux kernel het over /dev/sda heeft, dan suggereert dat een SCSI
schijf, maar in de werkenlijkheid kan het ook een FC, USB of gatesbetere
SATA disk zijn.

Moderne pinguïns bakken niet alle modules in de kernel, maar stoppen de
drivers die nodig zijn om het OS te booten in een 'initial RAM disc'
(initrd bestand).

Julien schreef dat de modules.dep file wel degelijk aanwezig is en ik
geloof ook direkt dat hij die vond - op zijn / disc partitie.

Als je kijkt naar http://www.xs4all.nl/~michkloo/bootmsg.html dan
lijken we ons vrij vroeg in het opstartproces te bevinden, ik denk
nog voor het punt dat Linux een fsck van de root partitie doet om die
vervolgens te mounten. Als dat zo is, dan heeft de foutmelding op wat
er in de 'initrd' zit en niet wat er aan bestanden op de harde schijf
staat.

Met kerstgroeten,

Daniel.

--