[linux] Re: Audio device detectie

Di Dec 29 21:17:30 CET 2009

On Tue, Dec 29, 2009 at 03:56:08PM +0100, Ad van den Broek wrote:

> Idd zo'n (3.5 mm?) jack-plug.
> Weet niet of die jack gedetecteerd wordt of
> dat de audio-chip een stroomafname detecteert.
> maar blijkbaar krijgt Windows een melding ervan
> en ik was benieuwd waar dat precies gebeurd
> om te kunnen beoordelen of het ook bij niet-Windows omgevingen
> is te gebruiken.

Het makkelijkste is om te kijken welke events de Linux kernel allenmaal
genereert om te zien of er één optreedt wanneer je dat apparaat inplugt
die je kunt gebruiken voor je doel.

Ietsje meer werk is om een baantje als Windows driver programmeur te
nemen bij de fabrikant van het apparaat en in je vrije tijd aan Linux
drivers te werken.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth.

--