[linux] een nieuwe computer

h-knibbe h-knibbe op versatel.nl
Vr Jan 2 02:11:58 CET 2009

Beste Linux gebruikers,

Ik daai al jaren Suse en ben aan een nieuwe laptop toe.

Ik wil er de nieuwste Suse op draaien en er de volgende dingen op doen;

-Steamings bekijken met Mplayer
-muziek op afspelen met Amarok
-met Kmail emailen
-Met Quanta webpagina's maken
-met Digikam en de Gimp Foto's bewerken, ook voor uit te printen.
-met Open Office werken
-En natuurlijk met Mozilla surfen
-Nog wat andere kleine dingetjes, maar dat was het dan zo'n beetje.

IK heb al advies ingewonnen alleen zie ik door het bos nog niet helemaal de
bomen (wel zo'n beetje maar niet helemaal).
Bijvoorbeeld:
-Om streamings te bekijken of (wat ik ook wel eens doe)is een clips bekijken
vanaf mijn harde schijf, lijkt het mij goed om een groot een kwalitatief
redelijk scherm te hebben(hoeft niet perfect), alleen wordt de laptop dan ook
weer groter maar dat vind ik niet erg. Maar ik wilde even van jullie weten of
een 17 inc scherm of laptop (of 16 inc.) dan raadzaam is? Hier ben ik nog
niet uit!!

IK weet dat je voor Linux niet zulke hoge systeemeisen nodig hebt :-) , maar
ja wat is nou zo'n beetje raadzaam he.....

IK wil op nieuwe laptop Suse 11.1 draaien.

Kunnen julliie mij raad geven?  :-)

Met vriendelijke groetjes,

Harold Knibbe