[linux] Xen advies gevraagd

Paul de Vries pdvsfh4 op xs4all.nl
Vr Jan 2 18:48:37 CET 2009

na flink wat stoeien met Xen heb ik toch wel wat vragen.

wat prima lukt is een domU met dezelfde linux als in dom0, voor
opensuse 11.1, centos 5.2, debian etch, maar andere combinaties zijn
lastiger. met centos en debian kom ik een heel eind.

waar ik naar toe wil is een minimale dom0 en daaronder als produktie
domU systeem smeserver 7.4, en testversies van opensuse 11.1, centos
5.2, debian etch.

op deze server komt een areca 1680ix-24 raid controller die ik via pci
hide exclusief wil toewijzen aan smeserver.

- werkt pci hide, of moet het toch via dom0 en dan via nfs naar
smeserver?

- wat is voor dom0 de beste van deze 3 linux smaken? geen flame wars
svp ;-)

- is het mogelijk om via vnc te verbinden met gnome op zo'n domU, of
kom ik niet verder dan X11 forwarding?

mvg paul.