[linux] Re: problemen met Xen

Paul de Vries pdvsfh4 op xs4all.nl
Vr Jan 2 18:36:29 CET 2009

Bart Geesink wrote:

> In principe is een gewone smeserver installatie voldoende. Het enige wat je
> nodig hebt is een domU kernel voor smeserver. Kijk eens in dit forumthread
> voor wat info:
> http://forums.contribs.org/index.php/topic,39929.0.html
>
> Groet
> Bart

via deze route kom ik bij het volgende:

If you have a RHEL5/CentOS5 box you can also do this which is a whole
lot easier and quicker:

virt-install -n sme -r 512 -f /dev/main/sme \
-b xenbr0 --nographics -l \
http://distro.ibiblio.org/pub/linux/distributions/smeserver/releases/7/smeos/i386
\
-x 'ksdevice=link ip=dhcp selinux=0 text'

waarop verschillende mensen aangeven dat dat niet werkt, kernel en
initrd worden niet gevonden. dat heb ik opgelost door een .treeinfo van
centos te kopieren naar sme en de paden daarin aan te passen, local nfs,
en dan werkt het voortreffelijk.

mvg paul.