[linux] Re: Xen advies gevraagd

paai J.J.Paijmans op uvt.nl
Zo Jan 4 10:14:36 CET 2009

Hugo van der Kooij wrote

> Voor de orginele vragensteller blijft dus mijn advies van kracht. Voor
> Paai heb ik eigenlijk de hoop opgegeven dat hij ooit de juiste hardware
> zal kopen.

Vertel me dan eens, O grote wijze, welke hardware ik moet kopen
om probleemloos GSM's en PDA's te kunnen syncen?

Meer in het algemeen: ik ben in 1992 begonnen met het Soft
Landing System en heb sinds die tijd de meeste distro's wel eens
geprobeerd. Al die tijd is Linux mijn hoofdsysteem geweest, en
dat is het nu nog: Windows in VMware is er alleen om CIV2 en
Panzer General te kunnen spelen, waaraan ik een beetje
verslaafd ben...

Maar een van de aspecten van een goed, all-round operating
systeem is volgens mij dat je  vrij moet zijn in de keuze van
je hardware, en dat houdt voor mij ook in dat je koopjes moet
kunnen jagen, zoals die goedkope en goede ALDI laptops. Ofwel:
ook op dat punt even vrij zijn als de gebruiker van Windows.

En ja, ik weet waarom Linux op dat punt achter ligt. Allemaal
de schuld van Windows en die stoute hardware fabrikanten die
hun specs niet vrij willen geven.

Niettemin: het feit ligt er. "Koop dan andere hardware" is alleen
maar je kop in het zand steken voor zeer re'eele problemen.

Paai